Jul, jul stressade jul

Har bloggat ganska dåligt det senaste men ni vet ju själv hur det är med julstressen. Man skall handla julklappar både till sig själv och andra, sedan är det de sista inlämningarna i skolan som skall göras, de sista barnträningarna med jullekar, man skall hjälpa till hemma och julpynta, träffa släktingar och vänner och så håller det på i ungefär en månad för att sedan lugna ner sig i ungefär 24 timmar, sedan är det dags igen. Då är det nyårsklänning som skall panik köpas, skoroch smycken skall matcha, håruppsättning skall kommas på naglar skall målas, vart man skall skåla in det nya året skall också kommas på, man skall köpa raketer och skumpa och de där sista julklapparna som inte var så bra eller inte passade skall hinnas byta, och för att inte tala om mellandags rean.

Jag själv har aldrig intresserat mig för mellandags rean eftersom jag inte är i Göteborg utan hos mina älskade mormor och morfar i skåne. Men tro mig här nere  är det släktkalas varje dag under julen!

Jag fick inte allt jag önskat mig i julklapp men nära inpå.
Tomten nästa år önskar jag mig:

1. Prins William som man
2. Idol ola som pojkvän
3. ett körkort
4. en bil (om jag klarar körkortet)
5. SNÖ under julen!

har fortfarande ingen julkänsla..

Har suttit på ett tåg ner hit till skåne idag med JvP,  ett fem dagars landslagsläger drar igång imorgon i malmö. Under dessa dagar slipper man lägga på sig julmat eftersom vi kommer att träna 6-8 timmar om dagen,
Jag säger bara, TRÄNINGSVÄRK!
Men samtidigt älskar jag att träna.

Nu skall jag se på Pippi med JvP, syskon och kusinerna :)

Fortsatt God Jul till alla

Ciaociao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0