Il primo giorno

Ja kära vänner, jag hade hoppats på att Italien vistelsen skulle börja bättre. Flyget gick bra men vi var lite försenade, sedan väl framme i Bologna, darrande som ett asplöv skulle jag nu börja prata. Jag var verkligen så nervös så att jag darrade som ett asplöv. Herregud. Men det gick faktiskt bra. Taxichauffören tyckte jag var duktig! Väl framme på Camplus väntade en jättefin byggnad – där det till min stora glädje bor både italienska studenter och utbytesstudenter. Efter en rundvisning av byggnaderna och lokalerna kom jag till mitt rum. Som inte var städad… Verkar som det bott någon sydamerikansk student här för det var skrivet i blyerts ”Chile” på bokhyllan och i garderoben hittade jag filter och tändare för att röka allt annat än cigaretter.. Ni förstår. Efter att ha pratat med receptionen – som skämdes som sjutton, inväntade jag städning av rummet.


Och varför detta inlägg publiceras nu är för att jag inte fått tillgång till internet tidigare.. till min stora glädje har jag redan sett ett antal snygga spanjorer och italienare som bor på området. Så detta kan verkligen bli intressant  Imorgon (läs idag) skall jag skriva in mig på mina kurser och sedan försöka upptäcka staden lite mer.

To be continue

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0