gli italiani e io abbiamo mangiato un pranzo insieme

Okej, jag vet inte om det var bra eller dåligt, det kände lite konstigt först. Men som jag har berättat så är liksom matsalen uppdelad med ett bord för italienare och ett för andra utbytesstudenter. Jag råkade ju självklart sätta mig på det italienska bordet idag utan att tänka på det och vips hade jag ca 10 italienare runt omkring mig. Efter att pratat lite med dem, vilket gick bra, förutom att de trodde att vi hade sauna i Sverige och Euro, så gick jag därifrån med några italienska vänner! Allt börjar arta sig. Bad om ursäkt för att jag inte pratar perfekt italienska ännu men de var mer imponerade av att jag faktsikt kunde. Huvudämnet blev fotboll. Mötte sedan några av mina amerikanska vänner och tydligen är det någon form av tecnokonsert i staden, därav alla avspärrningar, de skulle eventuellt gå så jag sa att om de skall gå kan de knacka på min dörr så kanske jag kan komma med dem. Jag menar det är ju ändå lördag. Maten var god idag igen och eftersom jag typ är den enda blonda och skandinaviska personen alls här så börjar folk veta vem jag är, vet inte om det är bra eller dåligt hehe.

Konstigt nog verkar faktiskt alla italienare tro att vi i Sverige ha euro. Eller att jag behöver ett visum för att åka hit... hmmm undrar var de har fått den infon.

A presto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0