Casalecchio

Gud det har nu gått en vecka av min Italien vistelse. En vecka! Tiden har gått sjukt fort. Imorgon börjar skolan och det skall bli skönt att plugga igen och komma in i rutiner.

Idag har jag åkt till en annan stad (tror jag att det var) Casalecchio, för att hitta mig en vattenkokare. Vilket jag gjorde. Blev en busstur på en halvtimma dit och sedan traskade jag runt i köpcentret i någon timma för att sedan ta bussen tillbaka. En del av väggen var avspärrad när jag åkte bussen, både dit och tillbaka. Trodde först polisen gjort någon form av razzia men det visade sig sedan att det var fotbollsmatch. Casalecchio var kanske inte den livligaste platsen jag varit på, det var snarare stendött.

Har iaf provat kaffekokaren nu och den fungerar utmärkt. Skönt att kunna dricka kaffe när man vill hehe. Imorgon börjar som sagt skolan och innan den börjar kl 17 så har måste jag till fakulteten för scienze politiche (tappat det svenska ordet) och sedan möte för alla Erasmusstudenter kl 12 i en aula på Via Zamboni. Gud jag undrar hur det kommer gå imorgon.

Jag höll förresten på att total skämma ut mig idag på bussen. Det är nog bara Emma, Julia och Anton som kommer fatta detta, kanske Anne med, men det var ett litet barn som satt och skrek högt till sin mamma. Jag hade musik i öronen så hörde itne riktigt vad den lilla sa men helt plötsligt hörde jag att den skrek "ANDIAMO!" jag höll på att börja gapskratta och tänkte, nu jäklar, andiamo! Förlåt var tvungen att lägga in ett litet internskämt där.

Något annat som störde mig idag var att jag trodde att fler italienare skulle resa på sig för äldre på bussen. Även när de satt på handikappsplatsen. Men det kanske inte är så konservativt som jag trodde. Jag skuttade iaf upp och ner som någon jojo när äldre kom och det uppskattades iaf. Så fort jag satt mig efter att tidigare lämnat platsen åt någon äldre signora så kom det en ny och det var bara till att ställa sig upp igen. Med ett leende såklart.

Hur som helst, det blir tidig sänggång idag för skall upp tidigt imorgon och fixa sakerna på fakulteten.

Sjukt var en vecka kan gå fort.

ciao ciao


Kommentarer
Postat av: Emma

ANDIAMO haha jag älskar din blogg. Är riktigt avundsjuk på dig :) hoppas du har det toppen i Italien. pussss

2012-09-24 @ 11:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0