Benvenuto in Italia

Känslan sprider sig sakta. Det är som att sitta i en tidsmaskin tillbaka till 1996 kvällen innan man skulle börja skolan. Så nervös men ändå så exalterad. En ny fas började. "Skall jag ha klänning eller byxor första dagen, hur kommer läraren var, och vännerna? Mycket läxor? Vad är bamba? etc etc" Frågorna som fanns var frågor som nästan enbart kunde besvaras genom att uppleva. Det är något som jag har gemensamnt med natten till den 14 augusti 1996. Frågorna som finns kan bara besvaras genom uppleveleser. Upplevelerserna börjar imorgon och hur surrealistiskt det än känns så kommer jag skriva inlägg från Italien imorgon. För nu bär det äntligen av. Så länge jag väntat och kämpat för detta. Men det är väl så med saker/personer man älskar, man kämpar på tills döden skiljer oss åt. Vill man något så gör man det oavsett vad som krävs - i de flesta fall.

10.55 lyfter mitt plan från Kastrup och likt planet som kommer sväva över molnen breder jag ut vingarna för nya upplevelser och vyer.

Italien nu är det du och jag i fem månader, och ni kära läsare är välkomna till min blogg och min Italien vistelse.

Benvenuti in Italia i miei amici!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0