Test d'italiano

 
Mina damer och herrar, jag har gjort mitt första prov i Italien. På det camplus där jag bor så erbjuder de italienska kurser två ggr i veckan. Testet vi gjorde nu var för att se på vilken nivå som jag skall ligga på när jag tar kursen. Problemet är att kursen är på måndagar och torsdag så jag kan inte fäkta måndagar som jag hade tänkt. Får bli tisdagar istället. Kursen är nämligen väldigt förberedande för de kommande tentorna och jag tror att tre timmar intensiv undervisning i veckan skall sätta fart på mitt pratande. Det kommer ju göra det lättare för mig att kommunicera under lektioner med italienare, på fäktningen etc.

Blev så glad när jag såg att jag hade med mig dessa foton. Trodde jag glömt dem hemma! (Fick dessa bilder av Julia Anne och Sandra)

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0