Trött svenska på vift

Gud det är verklligen konstigt hur våra kroppar ändras av förändingar. Hemma i Sverige skulle jag sprungit ut om det var sådant här väder nu. På dagarna är det mellan 15-18 grader sol. Istället.Fryser.Jag.

Efter lektionen igår var det varmare höstjacka på och jag frös ändå. Hemma i Sverige hade jag nog fått värmeslag.

Vi är verkligen kameleonter.
Kameleont är ett ganska vackert ord.

Hur som helst. Igår var en stressdag, massa plugg, dåligt med mat, ingen energi, träning och i princip universeums snurrande i min skalle. Har nu kommit på hur jag skall göra med maten, för jag märker att min kropp sakta äter upp mina muskler och prestationerna på fäktingen och i skolan börjar sakta bli sämre. Samtidigt har mitt förbannade vänster öga börjat vibrera. Men problemet är löst så varför titta tillbaka på historia?

Min plan att gå upp tidigare idag blev just en plan i huvudet och inte i verkligheten.. Har börjat vända på dygnet allt mer så oftast går jag och lägger mig jättesent för att sedan gå upp senare än jag brukar. Men samtidigt är det svårt att lägga sig tidigare när espressomaskingrannen väsnar i både sin telefon och med sin maskin och när kulturklubben (folk från samma land samlas och festar/umgås etc ) har fest sent inpå natten när det är vardag. Igår var det brasilianarnas tur.

Hade ett ganska långt samtal med mamma igår, vilket var skönt för jag börjar bli nervös inför midtermen på måndag.. Åh på tisdagen skall sova tills jag vaknar och sedan ut och bara njuta att första delen är över.. Jag tror vi har lov nästa vecka.. Iaf från Relazioni internazionali kursen eftersom svettprofessorn, som förövrigt inte svettas längre, måste rätta tentorna..

Kommentarer
Postat av: Anki Bjarnehed

Du kommer att fixa mitt-tentan;-) men jag har tyvärr inget råd Ang matfrågan, svårt att veta vad det finns för utbud hos dig. Men något jag vet är att det är viktigt med balansen mat-läsa-mat-träna-sova på rätt sida dygnet. Finns det någon chans att ta ett snack med din espresso-snackande granne? Det kan ju inte bara vara dig hon stör?? ... Kämpa på, det kommer bättre dagar och jag håller på dig goaste Gaby!!! Största kramen och lycka till på måndag!!!!

2012-10-24 @ 17:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0