Peace or War?

Oh idag är jag inte i mitt vackraste jag... fy sjutton. Större påsar under ögonen får man nog leta efter. Jag har iaf idag lyckats mäkla fred med städerskan. Efter jag varit och handlat så städade hon självklart mitt rum. Jag frågade om jag kunde gå in och det kunde jag. I ett tappert försök försökte jag hoppa runt i rummet medan hon skulle våttorka golvet. På ett sätt var det kanske bra att jag var där för hon städade nogrannare. Hur som helst, när hon går där i från mumlar hon något som låter "ci vediamo" (vi ses) När jag efter det går in i badrummet hade hon glömt ett rengöringsmedel. Jag såg min chans till att agera fredsmäklare mellan oss. Jag sprang efter med medlet och fick ett leende och grazie som tack. Det skall tilläggas att kvinnan aldrig ler.. Aldrig. Veckan har därmed börjat bra..

Om veckan börjat bra så slutade den inte bra, och jag vet inte om jag skall mäkla fred eller skapa ett krig.... med min granne. Hennes jävla espressomaskin halv 1 på natten och hennes mobilsamtal till tre på natten börjar ta på min energi. Väggarna är så tunna så jag hör varje ord. Om jag nu såg det som en hörövning innan så gör jag inte det nu.. Jag vet inte vad jag skall göra för jag kan verkligen inte sova, vilket resulterar i en trötthet from hell på morgonen..

Så fred eller krig? Det är frågan. Hitta öronproppar är en annan fråga....

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0