Lunedi

Hej vänner och förlåt! Jag skulle uppdaterat igår men vårt internet låg nere. (som vanligt) utgången var iaf väldigt rolig och jag somnade vid fem tiden. Här finns inga klubbar om i Sverige utan det är liksom barer med en källare som är klubb. Utan AC så ni kan tänka er hur varmt det var där nere. Det är som att ta en dusch fast i sitt eget svett typ. Äckligt men kul hade vi iaf. Jag skämde ut mig lite grann för typ halva Bologna när vi skulle gå från en shotbar (en shot kostar 1 euro) till en klubb. Vi var vid piazza verdi som är det lite halvskumma torget här i Bologna. Många hemlösa med hundar sitter och rent av sagt bor på denna piazzan, dricker öl och röker hela dagarna. Injicerar säkert en hel del med. Så där vill man inte gå själv på natten (vilket jag en gång gjorde från fäktningen och jag var livrädd, för jag blev förföljd av en man på cykel - man tacka gud för jag pratade med pappa hela tiden) Hur som helst det är kaos och hur mkt folk som helst på piazzan och helt plötsligt kommer det en vespa körandes i princip på mig och jag blir så jävla arg så jag tänker inte på vad jag gör utan skriker "che cazzo". I mina ögon körde han fort - i italienarnas ögon var det nog extremt långsamt för när jag vänder mig om står det ett par italienare och skrattar åt vad som hänt. Det var inte meningen att jag skulle ropa det men det bara slank ur mig. Hur som helst vänder mig rakt fram igenom och håller på att gå på en polis som bara skrattar åt mig med och ler. Antar att jag kanske inte gjorde helt fel men det var lite pinsamt. Igår hade jag och Mandie pizza brunch i stan och sedan skulle jag hem och powernapa en timma för att sedan plugga. Jag vaknade vid halv tio och ansåg att det inte var så smart att plugga då. Har varit på CILTA som är ett språkcentrum är för erasmus studenter. Tanken var att jag skulle skriva in mig på en italienska kurs och föröskt göra det i flera daga via nätet men det visade sig att kursen var full så jag får ta en i december istället. Nu skall jag plugga och sedan blir det fäktning. Gud vad jag längtar efter att få fäkta

ciaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0