Livets språk

Okej jag kan verkligen förstå varför Maria Montazami eller Victoria Silvstedt, blandar svenska med engelska när de pratar. Jag har nu varit här i tre veckor (!) och pratar mestadels engelska varje dag, med amerikanarna och Mandie, sedan blir det italienska i skolan, på fäktningen, på camplus i receptionen och på stan. Mitt huvud är som en stavmix som bara körs runt runt runt. Jag har kommit på mig själv att tänka på engelska och italienska, hela tiden. Träffade några svenskor ute i helgen, och helt plötsligt kom jag på mig själv attt prata engelska med dem. Det var konstigt att prata svenska. Jätteknäppt men så är det. Nu börjar amerikanarna bli duktigare på italienska så nu slängs det helt vilt in ord även på italienska i konversationerna.

Så ni som tycker det låter töntigt att Maria Montazami eller Silvstedt blandar svenska med engelska, ni förstår inte hur svårt det är att leva med mer än ett språk runt dig. Testa och du kommer se. Livet är inte lätt, men kunskapen livet ger är fantastisk.

Ciaociao

Kommentarer
Postat av: Sten Göthberg

Älskade gaby !

jag blir så glad när jag läser allt du får vara med om !!

tänker på dig så ofta. Själv är jag lite förkyld ! kul !

JÄD/pa

2012-10-08 @ 20:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0