Koncentration i dess olika former

Gud idag är det verkligen en Lena Philipsson dag. Lyssnar konstant på låtarna och vet att jag har "dålig" musiksmak enligt typ majoriteten av världens medborgare. Men who cares? Its make my happy.

Idag har det blivit höst på riktigt i Bologna, kallt och regn. Men det är något med det som gör att jag gillar det. Kanske för att det påminner om Göteborgsväder?

Hemma efter lektion nu och är fortfarande inte helt bra, så jag hoppade träningen idag med för att köra järnet imorgon. Hannah hade en presentation att göra till en annan kurs, så där satt jag nu ensam med italienare. Allting gick galant, kände mig smart/duktig, fokuserad. Helt enkelt Andiamo. Tills.. Killen brevid mig tog av sig sin hoodie och en svettstank utan dess like entrade rummet. Visst, såklart människor svettas, jag med, men den doften var något fruktansvärt. Koncentrationen gick från föreläsningen till att hitta ett sätt att andas på så jag slapp bli gasförgiftad. Nu är det inte så att italienarna gör som svenskarna och sätter sig tre stolar ifrån varandra. Nej vår kroppskontakt hade ett avstånd på ungefär 10 cm. Stanken lyckades tillslut förstora mitt luktsinne så att jag kunde återgå till koncentrationen på föreläsningen.

Nu behöver jag ett till råd från er. Vi utbytesstudenter får ha med oss ordbok på tentorna, även läsa allt material på engelska. Men jag hade tänkt att utmana mig lite.. Läsa allt material på italienska och försöka skriva tentan på italienska. Är det att ta sig vatten över huvudet eller är det ett smart (?) sätt att utveckla italienskan? Kloka människor hjälp mig

Nu är det matdags.. Plikten till maten kallar
ciaociao

Kommentarer
Postat av: jennife

Jag tycker du ska göra det Gaby men att du ändå ta med dig ordboken och det andra ifall du känner att du behöver det! Det är bra att utmana sig själv men man kan ju ha en livlina ifall det skulle skita sig<3

2012-10-12 @ 14:02:35
URL: http://nennekolbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0