Il mio compleanno

Nu är jag hemma efter lektion och lunch med Mandie. Kom lite tidigt till lektionen så gick och tog en kaffe på Bolognas " centro" Bar Lime is the name to remember. Väl i klassrummet hade vi gästföreläsning av en högt uppsatt polsk jurist som bland annat jobbat som juridisk rådgivare i det polska parlamentet. Hon skulle prata om Polens väg in till EU och komplikationer samt fördelar. Problemet är att hon tog upp saker som vi inte hunnit gå igenom första veckan. Så vissa saker var lite otydliga och sedan vet jag inte om hon var trött, men det var några gånger som hon menade "euro" men sa "EU" så det blev lite knakigt att förstå ibland. Men intressant var det.
Hur som helst mötte upp Mandie efteråt och hade lunch på mitt favvoställe. Efter att personalen bjudit oss på champagne, tårta och rabatt på maten (eftersom de visste att jag fyllde år) gick vi lite gladare i hatten åt var sitt håll - jag hemmåt och Mandie till lektion. Nu sitter jag här och pluggar lite innan jag skall bege mig till fäktningen ikväll. Firar dagen gör vi på fredag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0