Denna där Julia

Har väntat på att fröken von Platen skall logga in på Skype så man får prata med födelsedagsbarnet men hon har inte loggat in så jag tänkte ägna ett inlägg till hennes ära (se det som en tankefödelsedagspresent Julia, så får du en när vi ses, för jag kan inte posta det jag tänkte ge)

Denna underbara varelse träffade jag för första gången på en fäkttävling, jag tror det var i Ljungby eller Halmstad. Julia har berättat om mötet men jag kommer faktiskt bara ihåg hennes snälla mamma från den tävlingen. Lilla Lena. Underbara Lena. Lena får ett annat inlägg för nu skall jag förklara min kärlek till en av de allra bästa varelserna jag vet.

¨Tävlingen. Jag måste ha varit tio, elva, och Julia ett år yngre. Sedan dess har vi i princip suttit ihop. Gaby &Julia. Hör hur det klingar så fint. Vi kan liksom inte vara utan varandra. Eller iaf inte jag utan henne. Vi är som Ben & Jerrys, ingen ben utan jerry, ingen jerry utan ben.

Julia är en person som det finns få av, kanske inte någon i hela världen. Vi förstår varandra på ett plan som är.. jag vet inte hur jag skall förklara, men det är som vi förstår innan vi har sagt något, som genom en känsla vet vad den andra tänker och känner. Jag ser i Julias ögon vad hon tycker och tänker och hon ser det i mina. Det är nästan som vi har utvecklat någon form av nutida telepati till varandra. En vän som har dessa egenskaper, som man klickar med på ett plan som inte är beskrivligt med ord - för inga ord kommer någonsin räcka att förklara hur mycket Julia betyder för mig - det är en vän som är något mer än en vän, som en syster fast inte med samma mamma. Jag önskar att det fanns något ord för det men än så länge får Julia nöja sig med att jag kallar henne "den tvilling syster" som jag inte föddes med. För det är vi.

Det har funnits tider då vi inte pratat på evigheter, månader, jag tror till och med att det nästan gick ett år, inte för att vi bråkat, men för att vi levde olika liv.. Men även om man inte hörts på så länge så är det som när man väl ses, att man sågs dagen innan.

Julia är en person som jag alltid kan skratta åt. Inte åt i direkt mening men när jag ser henne. Hon gör mig lycklig. Lycka frambringar leende och skratt. Så nästa gång jag skrattar åt dig Julia då vet du att jag är så lycklig för att ha dig i mitt liv. Detta kommer låta klyschigt men ett liv utan dig vet jag inte vad det skulle vara för liv.

Ibland önskar jag att jag var kille, för du är en person jag hade kunnat spendera mitt liv med. Hela mitt liv. Vi hade varit det perfekta äkta paret. Men vi får nog ha vår kärlek på vänskapsnivå för jag är varken kille eller lagd åt kvinnohållet.

För några dagar sedan gick jag runt här i Bologna med musik, då kom hela din itunes spellista som jag synkat. Så många låtar, så många minnen, jag kunde inte sluta le. Jag sken ikapp med solens strålar och det blev en bra dag. Tack vare för att du finns.

Du förstår mig, du får mig att skratta, du gör mig lycklig. Det är för att du är du. Ändra aldrig på vem du är. Du är det bästa.

Vi kommer följa varandra genom vått och torrt och jag finns alltid vid din sida. Oavsett vad. För mig är du ovärderlig. Vi har vuxit upp tillsammans, gett igenom saker som få kommer ha gått igenom, upplevt saker som andra aldrig kommer få, och så kommer det fortsätta. Vår saga kommer bli den lyckligaste sagan. Vi skall bli gamla tillsammans. Vi skall gå med våra rullatorer genom stadens gator och prata minnen, vi skall dricka kaffe och filosofera om livet, vi skall berusas av vinets smak och planera fler äventyr tillsammans. Det är mycket som vi gjort men det finns mer att göra.
Idag fyller du år, jag önskar jag kunde fira med dig. Grattis Älskling. Detta är kanske inte en sak som man säger på någons födelsedag men jag vill säga det och så väl som jag känner dig hade du velat att jag skulle säga det. Den dagen vi två inte är vi, den dagen har en bit av mig försvunnit. För du är en bit av mig. En bit som alltid kommer vara här så länge som vi vandrar på denna jord.

Jag älskar dig min fina vän!

Så du förstår lite mer hur mycket du betyder för mig; http://www.youtube.com/watch?v=VTxnqUhhlIY

Kommentarer
Postat av: Sten Göthberg

Underbara Gaby!

Du skriver så fantastiskt fint om Julia. Man blir ju riktigt rörd! Ta vara på den underbara vänskapen som Du verkligen gör!!

Du är underbar! JÄD så./Pa

Ps Nu får vi en ny toastol på gästtuppen! Gött

2012-10-23 @ 09:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0