Berlusconi nell'ONU

Okej jag kan inte hålla mig. Jag måste berätta detta. Det fick mig att tappa hakan..

På en av lektionerna förra veckan frågade professor svettig (hans nya smeknamn) vem som är FN:s generalsekreterare. Det var helt tyst bland de hundra elverna och jag var för trött för att orka svara.
Helt plötsligt brister en modig själv ut : "Obama!" Svettprofessorna ögon började himla lite smått. Sedan ropar den andra modiga själen "Putin!" Professorns ögon började nu rulla likt ett klot på marken, och man såg att han ville sjunka under bordet. När ett sista tredje försök kom från en modig elev var svaret "BERLUSCONI!"
Professorn ville sjunka genom bordet. Han tappade hakan. Jag tappade hakan. Sedan viskade någon mer kompetent person lite längre fram i klassen "forse Ban Ki Moon ?" Professorn blev i den stunden räddad från en lättare hjärtinfarkt.

Berslusconi som FNs generalsekreterare hade varit en syn. Vad tror ni? Kanske om några år... I wish not.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0