20%

Kan ni tänka er. Idag för fyra veckor sedan kom jag till Italien. Jag har alltså redan varit här en månad! En månad! Det är helt sjukt vad tiden gått fort. Allt från när jag kom ut från flygplatsen och darrade som ett asplöv när jag skulle prata för första gången, till första lektionerna till första gången jag skulle ta bussen till fäktningen, till mitt första bankbesök.
Vissa utav händelserna känna så långt bort. Men samtidigt skrämmer det mig. För så här fort som denna månaden har gått, om resten av min vistelse går så fort kommer jag ju typ åka hem nästa vecka.

Det är och har varit så mycket intryck hela tiden så jag tror det är därför jag varit så trött. Nu har vädret slagit om rejält, och istället för 28 grader som vi hade de första veckorna har vi nu kanske 17. Tempperaturen har alltså snittat med att sjunka 10 grader på ungefär en och en halvveckas tid. Då kunde jag gå i shorts. Nu är det jeans och jacka.

Konstigt nog har jag fortfarande inte fattat att jag faktiskt bor i Italien. När man går in på sin profil på FB och ser "Gabrielle bor i Bologna, Italy" det är ungefär då man förstår. .

Det är konstigt det där. 20 % av tiden jag skall vara här har redna gått..
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0