Summernights

Godmorgon världen, solen sommaren och människor! Vilken match igår, vilken spansk uppvisning och så många tårar som föll ner över italienska kinder. Jag spenderade kvällen med goda vänners sällskap, grillning, champagne, jordgubbar och sällskapspel innan matchen startade. AN och JvP som bor i närheten till mig här i Skåne under sommaren kom över och tillsammans hade vi en fantastisk kväll.  Hängiven italiensk supporter som man är var det bittert med förlust, men rätt lag vann.

Något annat som slog mig är hur många barn det spanska spelarna har. Efter matchen sprang de fram till sina nära och kära för att fira segern, och herregud, det bara välde ner barn från läktaren. De spanska spelarna har definitivt legat i. Men det måste samtidigt vara roligt att vara ett barn till en spansk spelare, eller landslagspelare i övrigt, tänk vilket gäng de blir när det åker ut på deras pappors turneer tillsammans. Den dagen fotboll börjar spelas med mixade kill/tjejlag på elitnivå, den dagen får världen se upp för Spanien


Det verkar som om sommaren kommit (äntligen) till Sverige och vad gör sig det inte bäst för då än en roadtrip? Jag och AN skall idag utforska våra svenska/skånska fält, känna vinden brusa i håret, havssaltslukten sticka i näsan och bara njuta. Resan verkar ta sig an via den östra delen av Österlen idag. Men eftersom vi båda försöker leva lite mer i nuet så får vi se vart det bär oss.



AN hämtar mig om en timma. Time to get ready!

Ciao ciao

Xx/G


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0