Ny vecka nya tag

Nere i Skåne igen och dagen har börjat bra med Malou efter tio på tv 4 med Blondinbella som Sidekick! Gud vad hon är duktig och att få höra om hoten som hon fått utså med gör verkligen ont. Tydligen har samma gärningsman gett sig på ett tiotal andra tjejer inom mediavärlden. Det värsta av allt är nog att polisen verkligen inte bryr sig. Uppfattningen jag fick av Ebba Herbst (tror jag hon hette - hon gjorde inget bra intryck på mig så jag kommer inte ihåg namnet) var väldigt tafatt. Med den nya lagen den 1 oktober - olaglig förföljelse - så verkar lite ordning och reda uppstå. Men det är fy skam att polisen inte verkar göra ngt. I samband med detta var det inslag på nyheterna om att polisen i år valt att inte rycka ut på över 6000 larm. Allt från misshandel till stöld. Vad ger det för bild av samhället?

Hur som helst har jag åkt på en riktigt förkylning och stannar hemma idag hos mormor och morfar för att plugga och kurera mig. Blir jag bättre till eftermiddagen väntar promenad. Jag har mycket att göra inför kommande tentor (visserligen inte förrän om en 6 veckor men ändå), ansökan till universitet med mera så nu är det en produktiv dag som gäller. Eftersom mitt knä är skadat, eller snarare knäväcket kommer jag inte kunna träna förrän en doktor tittat på det, vilket är på torsdag.

Nu är det plugg som gäller.

Ciaociao




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0