Laughing thouhts

Det skrattretande skrattet är riktat mot ett specifikt mål. Mig själv. Sakta genom stadens gator skrattar jag åt mig själv, mot de reaktioner som jag själv skapar. Inget hånfullt skratt - mer ett tragikomiskt skratt. Ett skratt som får mig att bli så trött på mig själv. Varje gatuhörn varje övergångställe. Skrattet får mig att gå på helspänn vilket gör skrattet högre när det väl träder in i mitt huvudet. Nej jag är inte schizo och hör inte röster men beteendet hos mig finns för att jag vet att det skett en förändring i staden där jag bor. En förändring som ger gamla minnen tillbaka men realiserar verkligheten. Melissa Horns låtar klingar i mina öron, hennes ljuva stämma och hemlighetsfulla texter får mig att fantisera kring livet. Livet med all dess underbara ting. Skrattet hade passat in i en Bridget Jones film. Hela jag hade passat in i en Bridget jones film - vilket är bra för att man gör människor glada.

Melissa Horns mening sätter fantasier kring verklighet "Fastän jag inte saknar dig så känns det som om världen skulle rasa samman om du glömde mig.


Så sant så sagt.

Jag fortsätter vandra kring staden där jag snart bott i två år. Malmöbo, det är ja det. Solen strålar och livet är bra. För en gång skulle med båda fötterna på jorden. Riktigt bra

Happiness.



ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0