Saturday - the best day on the week

Godmorgon vänner! Eller kanske godmiddag (gud vad gammalmodigt det lät). I vilket fall som helst har dagen startat med en runda kring pildammsparken där ett X antal snygga brandmän hade träning och sedan ett kort möte med några snygga volleybollspelare vid ett rödljus vill Möllan. Alltså en väldigt givande promenad.

Idag blir det Kahls och jobb tre timmar med bäst SL. Det är helt sjukt men när vi jobbar så har vi så himla roligt. Jag hade lätt kunnat stanna flera timmar till bara för att få jobba med henne. Igår underhöll vi oss med att läsa CVn som kommit in. Man skall inte skratta åt folks CV, men ibland skriver folk otroligt sjuka meningar för att låta proffesionella. Jag menar, hur tolkar ni meningen, "Jag gillar att tillfredställa mig själv socialt" eller " Jag har läst matte D vilket gör att jag är väldigt bra med siffror".

Ett tips till er som är i CV skrivande just nu. Undvik att skriva att du alltid är "sugen på nya utmaningar och skaffa mig ny erfarenhet". Jag och SL pratade mycket om detta igår och ett tips från min chef (SL är butikschef) så tycker hon att det låter som man är lat och att man inte har någon erfarenhet alls.

Skriv i så fall hellre att du söker erfarenhet i den bransch du söker. På så sätt undviker du att låta totalt inkompetent.

Efter jobb är det tidigt middag med min kusin från USA, mamma, min bror och en vän till mamma. Efter det väntar sommarens höjdpunkt i Ljunghusen. Den årliga sommarfesten hos bröderna Bruzelius.

Skall försöka komma ihåg att köpa batteri till kameran så att det kan ges lite bilder från kvällen. Det ständiga dilemmat kvarstår. Outfit. Å ena sidan älskar jag klackar. Å andra sidan hatar jag klackar på gräsmattor när man sjunker ner med klacken. Å ena sidan vill jag ha klänning å andra sidan shorts och en mer casual outfit. .PANIIK.

Well well .

Ciaociao






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0