train with your brain

Godmorgon!
Tog lite sovmorgon idag eftersom jag senare idag skall iväg till Danmark och träna med fäktklubben Trekanten. Vet inte vad som är bäst träningen eller danskarna? Under en länre tid har jag  faktiskt funderat på att byta medborgarskap till danskt. Det beror på lite olika anledningar men framför allt för fäktningen.

Som ni märker är mitt liv inne i en fas där det händer mycket men inom samma banor - fäktningen och skolan. Igår efter lektionen på Eden så sprang jag ner till gymmet för att köra ett pass med min BFF aka Crosstrainern. Självklart var min favvo sönder så jag hamnade brevid en kille som luktade såå mycket svett att jag tyckte synd om mig själv som fick stå brevid honom men samtidigt är det gym. What to do?

Jag har kommit på en taktik som gör att träningen går så mycket fortare.

1. Spana in snyggingar

2. Ha en bok med dig/eller en tidning och läs! Tiden går sjukt snabbt och man orkar mer för man tänker inte på att man tränar

3. Låtsas att du är med i ett tvshop program som Tvins. Du måste se glad ut hela tiden. Lycklig. Samtidgt som du tränar stenhårt och helst inte svettas. Funkar tills du kört 40 min 80 -100 % på crosstrainern. Sedan är jag iaf alltid röd och svettig. Men lösningen på det är att ha ett litet tufft svettband på handleden (skämt).
Fast svettbanden är ganska praktiskta, kanske borde skaffa mig ett.

Nya BFF i garderoben nu är;



Blus från H&M

Om vi återgår till gymmet så har jag märkt en stadig trend bland unga killar. Trenden ligger nu i att träna med kepsen på. Men då skall den vara bakofram. Om man inte vill köra på kepsen kan man köra en Zlatan med ett diadem. Mina herrar tofs är där soo last year. Du skall dessutom gärna stå och hänga lite kaxigt vid handfatet där man fyller på vattenflaskor eller köra en komboövning med din kompis där han tränar och du vilar och sedan tvärtom. En viktig regel här är att din kompis skall träna mer än dig så du får chansen till att spänna dig framför oss tjejer på crosstrainern.

(Texten ovan är baserad på ett utdrag ur en verklig händelse.) To be continued.

Ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0