Studentambassadör

Dagen har varit bra. EN mkt givande sådan om man ser till att jag har lekt superwomen och varit riktigt ambitiös. Visserligen började det med att jag försov mig. Efter en helg fylld med tävling och tömd på energi så är det nu riktigt jobbigt att gå upp på morgonen, speciellt om man vet att man har en lååång dag framför sig.

Men självklart kom jag i tid till skolan - 15 min tidigt (!) och då brukar jag oftast komma med andan i halsen, blev riktigt imponerad av mig själv.

Föreläsningen idag handlade om Västerlandets politik och idéhistoria vilket är intressant men man märkte att klockan var 0815 när vi började. Jag gick helt kort och gott på autopilot.

Massa kaffe och plugg på SOL i biblioteket med Ebba och Amanda. Ibland är världen liten. Jag och Ebba gick i samma högstadie ihop fast  jag en årskurs över. Vi umgicks väldigt mycket men sedan när vi båda började på gymnasiet så rann det tyvärr ut i sanden men nu är vi nog back on track igen. Ibland händer det konstiga positiva saker

Jag var tvungen att sitta i skolan till ungefär halv fem för sedan hade vi en informationsträff med buffé och mingel uppe på LTH för studenambassadörer med info om våren kommande aktiviteter. Jag kommer åka på mässa till Varberg/Falkenberg i slutet på mars. Kul att träffa de andra ambassadörerna igen och vi fick utbildning i kroppsspråk och röstläge av världens skönaste dam. Att vara studenambassadör är otroligt roligt och lärorikt, man får träffa människor från alla delar av Sverige med olika bakgrunder, man tjänar en extra slant, får gratis mat och hotell/resa, man får äran att representera Lunds Universitet och man hjälper många människor på vägen i deras val till fortsatta studier,

Vad skall man säga om maten vi fick? Eftersom jag ätit en macka på hela dagen så var den underbar!

Nu sitter jag hemma och kan inte bestämma mig om jag skall plugga lite från föreläsninen eller sova. . Dilemma.


Vill ni veta hur det är att plugga i Holland och Groeningen så kan ni spana in Holkens blogg www.groningenavsandra.blogspot.com

Ciaociao





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0