If you wanna meet love

Hej gott folk!

Nu drar jag till Göteborg om en timme så jag är mitt i en hektisk packning men tänkte slänga iväg ett inläg snabbt som tusan.

Våren är kommen till Malmö. Det är sooool idag. Om JvP varit här nu så hade hon skämts för mig för jag har gott i solglasögon hela dagen även om inte solen synts, bara för att.. ja bara för att jag har velat. Jag har helt enkelt tänkt positivt.

När våren kommer så kommer även alla snygga människor fram som har hållt sig någonstans under vintern. Så även i Lund och Malmö. JvP - även de har solglasögon på sig!

Något som verkar vara gemensamt för många människor är trenden med att ha hund och köra det s k hundtricket. Tydligen skall det funka har jag hört. Överallt ser man folk med hundar. Mestadels män. Vet inte om det är uppvaknandet från idet som gör att folk nu blommar av kärlekskänslor när solen syns. Trenden gäller inte bara unga snygga killar utan även på äldre dagar verkar det som om de äldre (läs pensionärer eller nästan-blivit-pensionär) letar sig till den nya IT-trenden. Man brukar ju säga att kärleken är för evigt ung och det positiva att äldre människor letar sig ut med hjälp av hundtricket är ju att de inte behöver operera sig för att bli unga på nytt. De lever genom kärleken. Skämt och sido. Det är fruktansvärt gulligt att se äldre par så kära i varandra som de var för 50 år sedan. Tiden har stått still i deras kärlek och det är nästan som om man kan urskilja miljön, dofterna, känslorna, glädjen och livslusten som fanns för femtio år sedan när de träffades.

Vackert.

Nej hundtricket kanske borde vara något för mig? Tyvärr är jag rädd för hundar så kanske får köra katttricket men då är problemet är hundarna kommer attackera den stackars katten.

Nej jag kanske borde gå en inte-vara-rädd-för-hundar-kurs.
För er som har hund rekommenderar jag hundtricket, dels verkar det fungera perfekt och dessutom har jag hört en fågel viska i mitt öra att det kommer bli dejttrenden nr 1 år 2011.

Adios amigos
Ciaociao


storleken verkar inte ha någon betydelse... på hunden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0