Give yourself an egoboost

Eftersom jag känt mig lite krasslig och febrig idag så åkte jag hem efter föreläsningen för att plugga hemma. För att imponerar och kompensera min italienska lärare så skickade jag iväg ett högklassiskt mail på italienska (med lite google translate hjälp) där jag beskrev situationen. Hoppas bara jag skrev rätt...

Så nu till det utlovade boktipset. Blondinbellas bok, Egoboost - en överlevnadsguide för unga tjejer.

Var skall man börja. Den är lättläst och rosa. Men innehållet är så bra. Jag blev helt fascinerad av hur jäkla smart tjejen är och vilken enorm förebild hon utgör för unga tjejer - i alla åldrar. Även för mig. Även jag fick mig en del tips på saker som kan ändras till det bättre. Det jag framför allt gillar är att hon efter varje kapitel har ett avslut där hon listar sina tips för egoboost av sig själv. Hon delar med sig av sina egna problem och komplex och hur hon med sina tips lyckades ta sig ur problemen och vissa av problem kan man känna igen sig i vilket gör att boken blir en undermedveten/medveten support för än själv vilket är positivt att ha något att känna igen sig själv.

Jag är säker på att dessa tips även kan användas av killar.

HUr som helst så är den ganska kort boken (ca 180 sidor) och som sagt går den att läsa fort. Jag tror jag läste halva på en och en halvtimma.
Hon är öppen och bjuder otroligt mycket på sig själv, sina egna erfarenheter (mer än vad man kan begära) samtidig som hon gör det otroligt lättsamt.

Boken får absolut högsta betyg!

G G G G G


ciaociao





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0