Respekt tack

Inte lika sent inlägg idag, men  när man inte släpar med sig datorn till biblioteket blir det svårt att uppdatera. Måste få det att funka att uppdatera från mobilen.

Dagen har innefattat enbart italienska plugg med bästa Caroline W. Lite lugnare på biblioteket idag men koncentrationen var som bortblåst. Lika bortblåst som solen.

Sedan hjälper det ju självklart inte att folk är så jävla högljuda på ett bibliotek. Seriöst, att sitta och prata i mobil tycker jag är OK men inte mitt inne på ett bibliotek. Då går man åt sida. Det var ett visst antal idioter som jag störde mig på idag som gjorde detta.

Men det största störningsmomentet var utan tvekan den kvinnan, som inte riktigt går att sätta någon ålder på men jag gissar att hon är över trettio. I vilket fall pluggar hon juridik (går inte att ta miste på alla hennes lappar i lagboken) Hon satt där igår med och även då var hon så jävla högljudd. Det är inte ens så att hon försöker vara tyst..

Hon kommer in klampandes med ungefär tre väskor och kassar tillsammans med en jävla dragväska - en sådan som pensionärer har att handla med på ICA. typ.
SLamrar upp alla sina böcker och drämmer in den jävla dragväskan i bordet. Slänger ner lagboken - nästan lite som om hon vill ha uppmärksamhet för att hon läser juridik. Men nu kommer det värsta. Man börjar undra vad hon har i alla sina kassar och påsar om hon inte har böcker (för de har hon redan slängt ner på bordet) - jo mat! MAT - ALLTSÅ ETT HELT JÄVLA KYLSKÅP MED SIG. Nu överdriver jag inte när jag säger att hon hade ex antal frukter med sig, bröd med smör och ost pålägg samt diverse olika marmelad burkar som hon glatt bredde på sin jävla ostmacka. Flera kaffekoppar brydde bordet tillsammans med kakpapper och tre olika muggar. Japp det stämmer, En mugg för vatten, en för saft och en anna för ngt annat. Sedan hade hon ju självklart med sig vatten och saft.

Först hade jag oturen att behöva dela bord med henne, men det verkar som gud ville ge mig pluggro för precis när hon hade packat upp nästan alla sina saker så blev ett annat ledigt vilket gjorde att jag slapp henne.

Hon täcker ett bord som skall räcka för åtta pers själv med sina saker. Dessutom skall hon upp och göra sina gymnastikövningar var och varannan minut och det verkar som hon är mer intresserad av att äta än att läsa.

SOm ni märker är jag irriterad.

Om jag sprider ut mig mycket - som bilden visar - är det absolut inget i jämförelse med henne, kunde dock inte ta en bild för då hade hon sett mig och då hade jag väl fått en uppläxning i lagar som hon glatt bläddrat fram bland lagbokens alla klisterlappar.




Nu är det minigolf med tjejerna. Jävlar vad pepp jag är på att vinna!

Ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0