Privjet sreda - Привет среды

Herregud vad jag är trött idag. Känns som hela kroppen har domnat. Tur att man är ledig. Eller ja ledig är väl att ta i för idag måste det rå pluggas och tvättas. Boring.. Inte alls glamouröst. Som kompensation blir det eventuellt en sväng på stan, måste hämta en klocka jag bytt batteri på och ge tillbaka ANs jacka som hon haft här.

Gud vad jag längtar till efter den 16e augusti när tentorna är avklarade. De är liksom ett ständigt stressmoment. Drömen hade varit att ha 100 % rätt, dvs inga fel alls, men det kommer nog inte hända denna gången. Stressen och ångesten försöker jag koppla bort men det är sjukt svårt. Om två veckor är det semester på riktigt! Mamma och jag funderar på att ta några dagar till Barcelona. Jag förslog en stad i Italien men jag tror mamma vill glänsa med sin spanska eftersom hon inte kan italienska, vilket innebär att jag kommer stå som ett fån och inte fatta ett ord spanska... AJa får väl göra som fransmännen gör och fortsätta prata svenska/danska eller italienska och ha ett tonläge som låter som om jag "verkligen-inte-förstår-varför-de-inte-pratar-svenska-eller-ett-språk-jag-förstår". Ni vet ju hur det är utomlands. FOlk envisas med att prata sitt eget språk fast man (om man till exempel är i Frankrike) kan glänsa med frasen "Je ne pas parlais francais".

Denna veckan är det sommarlov från träningen men nästa vecka drar det igång lite hårdare. Det börjar klia i fingrarna efter att få fäktas. Jag vill liksom NUNUNUNUNUNU. Förresten drömde jag än väldigt konstig dröm. Jag fäktades - full! Jag hade aldrig fäktats så bra i hela mitt liv. Tja, det kanske finns en liten ryss i mig trots allt.

Da svidanja

over and out

ciaociao

G



Bild lånad från www.thecoatcheck.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0