Nykterkick

Ja jag är hemma i Göteborg för några dagar och skall hälsa på vänner och framför allt springa på födelsedagsfiranden. Igår var det en sväng till Berså för att se när systern gjorde sin plikt för Sverige och jobbade i Baren. Duktig var hon riktigt duktig. Kom dit när hon började och vid tolv gick jag hem, Hade en liten bror hemma som visst inte är så liten längre, men han ville nog, eller jag hörde det på hans röst när frågan ständigt upprepades, "När kommer du hem?". Kvalitetstid med bror och sedan kom mamma hem efter ngt event som hon vart på.
Att vara ute nykter. Ja vad skall man säga. Jag förstår att bartendrarna har många skratt när dagen är slut. Som folk beter sig! Det roligaste måste nästan varit när jag skulle gå till ladies room, och medan jag stod i kön så står det tre tjejer framför mig, för det första förjävligt klädda allihopa. En variant på Rihanna och Beyonces/Lady gaga utmanande kläder till otränade bleka kroppar. Visst söta tjejer men fulla som fan och när diskussionen om hur de kom in på falskleggen började ta fart visste jag inte om jag ville gråta eller skratta. Det här måste jag göra om.
Idag väntar en lunch med älskade C, kaffe med AM och sedan födelsedagsfirande för AM ikväll. Imorgon är det födelsedagsfirande med födelsedagsbål hos en barndomsvän! Några trevliga dagar i Göteborg med andra ord.
Den 2 - 6 sept drar jag och mamma till Lissabon. Sol bad och hav. Shopping och vin. Kvalitetstid med andra ord! Its gonna be nice. Men först skolstart och faddervecka. Fäktsäsongen drar igång och styrketester skall göras, träningen tas form
Nu skall jag bläddra igenom lite tidningar och bli inspirerad av höstens nyheter!
Ciaociao
G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0