Big love? Love? Big? Love big?

Medan vänner och bror sover sött i lägenheten trots att klockan är halv elva, så är det för mig idag en planerar dag. Och fixa i rummet dag!

Min bror åker tillbaka till Göteborg imorgon så jag tror vi skall ta en sväng på stan. Men regnet lockar inte alls så mkt. DK2 börjar imorgon i skolan så imorogn är det back to work!

Jag har funderat lite.. Nu är det ju så att jag bor med fyra underbara tjejer i vår lägenhet. Även om vi har mycket gemensamt är det en sak som skiljer sig åt. De har pojkvänner och jag... Ja jag är singel haha.

Så tanken slog mig när jag vaknade imorse. Vad är det egentligen man letar efter i en parter?. För om man inte vet vad man letar efter, vad vet man då vad man vill ha? Förutom alla övriga vanliga krav som vi ställer på varandra så är ett jätteviktigt krav för mig att människan har framtidsplaner, och en passion/hobby som han brinner för. I och med att jag tränat och tävlat hela mitt liv så måste jag ha någon som förstår hur mycket fäktningen betyder för mig och hur mycket jag offrar för den! Det är sällan några planer gör så att jag står över ett träningspass eller inte åker på en tävling. Andra singelkompisar som jag har, är nu när hösten närmar sig helt på jakt efter en karl.. Men njae jag tror att jag kan klara mig bra ett tag till utan en karl, även fast det hade vart supermysigt att ha en. Jag är personen som tror på kärlek vid första ögonkastet, ödet och allt sådant, så ja kalla mig vidskeplig om ni vill, men jag tror att man direkt känner när man träffar en person att det kan funka med den.

Nej jag klarar mig nog bra som singel ett tag till, det har jag ju gjort hela mitt liv! Nu är bara det att jag måste komma på vad det är i en partner som jag söker.  Något som inte är helt lätt. Men i och med att man är en busy lady prioriteras inte det letandet så mycket i och med att jag har så mycket inplanerat i mitt liv..

Nej love comes around when its time for it..


Tills dess är fäktningen my big love

ciaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0