Thoughts that spining around..

Tänk att vändingar i livet kan vara så snabba. Det som är upp ena dagen är lika mkt ned andra dagen. Förändringar som ändras och driver hos till hur vi är som personer kan vara lika förändrade som förändringar är. När något som man inte skulle hända händer, då börjar man förstå att man inte kan ta någonting som för det är. Det finns inget man kan ta för givet.

Hur gör man när man står mellan ett eller flera val? Och hur vet man att valet man väljer att göra är rätt? Inte bara för omgivningen utan också för en själv? Vem är det egentligen man måste vara ärligast mot - sig själv eller andra?

Hur gör man lögner till sanning och hur kan man ens göra sanningar till lögner? Vita som svarta lögner.. Vad är det egentligen som är rätt och vad blir fel? Att skylla på sig själv är ett sätt att komma antingen från lögnen eller också närmare sanningen. Ett annat sätt är att förneka och förtränga - att ljuga för en själv.

I slutändan är det bara en själv som man har kvar. Varför då ljuga för den du kommer leva med tillsammans hela ditt liv? Alltså dig själv.

Vart står man och vilken väg skall man välja. Vem skall man skydda och vem skall man beskydda.


Ingen har sagt att det skall vara lätt att leva. Och det är det inte heller..

ciaociao





Kommentarer
Postat av: Anki Bjarnehed

Hej kära Gaby! Äntligen fick jag ändan ur vagnen att gå in på både din syster o din blogg. Jag tycker att burken äter tid ...( som jag inte har)

men det var väldigt kul och det känns att man e lite nära er o era tankar o känslor. men på tal om känslor ...ditt sista inlägg var väldigt djupt, allt väl? lr e d något tråkigt som hänt? Jag läste om en date? hur gick d med den? Tänker mycket på dig o hoppas allt e väl. har det löst sig med alla sambos? Ja jag slår en signal nån dag så att jag får lite livekontakt med dig. Saknar dig men gläds åt ditt val att plugga "hemifrån" Många kramar o tankar från mig

2009-11-08 @ 18:54:47
Postat av: Anonym

you goooo gaby ANDIAMO forever //ES

2009-11-08 @ 19:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0