Moving into the future.

Jag mår fortfarande dåligt. Fy, en blanding mellan yrsel och feber känns det som iaf.

Nu är det iaf klart. Vi skall flytta från vårt älskade hus. Japp i början på maj månad får vi tillträdde till vår nya lägenhet. Vart skall vi och mamma flytta då? Jo till en lägenhet ovanför Condeco på avenyn. Känns helt okej faktiskt men ändå konstigt. Huset och jag har liksom hängt ihop sedan jag var nio. I tolv år för att vara exakt. Tolv år - det är mer än halva mitt liv. Men i maj då får huset nya vänner och vi blir vänner med en ny lägenhet. Praktiskt att den är så centralt belagd iaf.

Sedan vet jag ju inte hur länge exakt jag kommer på hemma heller. Planerna är att jag lämnar Sveriges gränser till hösten iaf. Och varför skall mamma sitta med ett hus på tio rum och en trädgård när två av fyra barn flyttar och hon jobbar? Ett hus kräver kärlek och vårdnad och vad gör man när tiden inte räcker till?

Min tid kommer då gå åt att springa ner och köpa kaffe på condeco varje morgon. Kind of nice faktiskt.




ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0