Saturday thinking

Efter tio timmars sömn så är man pigg och elert igen och just nu är det Leona Lewis, masala chai thé och ett sjukt tänkande som infinner sig på mitt rum. Efter att pratat med den allsmäktigevetande SZ om mitt val till samhällsrapport, så gav hon mig rådet att byta från homoäktenskap till något annat. Detta för att de mänskliga rättigheterna från FNs generalförsamling skiljer sig mellan den engelska och den svenska. I den svenska artikel 16 står det äktenskap medan man i den engelska mer liknar det vid partnerskap. Hur skall man kunna skriva ett arbete om källorna inte stämmer in på varandra? Nej så jag får se till att byta ämne.. Mitt ämne som kändes så bra.. Tack SZ för att du gav mig rådet innan jag börjat skriva min "lilla" rapport :)

Minglet igår var verkligen supertrevlig. Massa god mat, gott sällskap och gamla vänner som jag inte sett på år och dagar.

Just nu börjar stressen närma sig, rapporten skall  vara inskickad om exakt tretton dagar och jag vet inte vad jag skall skriva om fortfarande. Målet med dagen är att komma på ämne och börja gå igenom läroboken. Plugga igenom ryskan och sedan ikväll blir det tjejkväll med malagagänget. För er som undrar om jag skall se melodisfestivalen som ett sant melodifestival freak jag är så är svaret... NEJ. Jag väntar till la grande finale, tycker hela röstningsprocessen är så konstig..

Nu skall jag tänka vidare..

ciaociao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0