You ask - I answer


Fråga från LN:
Hej, såg att du hade fått jobb på provoice. Jag ska på jobbintervjuv för sommarjobb. Undrar ifall du har något tips för mig att få jobbet? ;)
Jobbade du i sthlm? Vad var lönen?

Svar från mig:
Jo det är sant att jag har jobbat på Provoice - förra sommaren. Dessvärre var det bara i tre dagar innan jag sa upp mig. Tyckte inte att telefoförsäljandet var min typ av försäljning även fast jag älskar att sälja. Kontoret jag jobbade på låg i centrala Göteborg och alla våra coacher var verkligen superduper bra! Det var nästan så att jag stannade kvar för hela sommaren endast beroende på att de jobbade där. Men eftersom jag precis tagit studenten kände jag att ett 9-5 jobb men en lunchrast på 45 min skulle ta kål på mig. Surrande i öronen när jag kom hem och en ständig press på att sälja - eftersom jag kom in när vårt projekt gick som sämst så var det sämst ut om man inte nådde målgränserna på ex antal sålda premnumerationer.
Lönen var inte alls bra, en grundlön på 50 kr i timman men sedan med promotion beroende på hur mkt du sålde för, 1a premunerationen = 20 kr och resterande såla låg på 30 extra kronor. Sedan nollstartades räkningen varje hel timma.
Men promotionen varierar väldigt mkt beroende på vilket projekt du sitter på.

Det ända tips jag har till dig är att vara dig själv, otroligt positiv och verkligen vilja visa att du älskar att sälja. Antagligen kommer du ha en gruppintervju också och på den gäller det att du är framåt på. Är du inte det så kan det bli svårt att få jobb. Tänk pengar och sälj hela tiden i dina argument och du borde ha jobbet som i en liten ask. Jag kan säga att för de personer som var framåt på gruppintervjun fick nog nästan alla jobb.

Jag önskar dig verkligen lycka till och om du kommer med roliga människor kan det verkligen vara roligt, men förvänta dig inte att det är ngt slappt jobb. Du har ganska ofta någon coach som tjuvlyssnar på dina samtal för att sedan kunna ge dig respons och på så sätt utvecklas till en bättre säljare. Därför är ett tips att tänka på att varje samtal du får skall du försöka sälja till. Men säger kunden nej  är det bara att acceptera och vara trevlig och tacka för intresset. Du tjänar inget på att bråka med en kund som säger nej direkt. Då är det bättre att lägga kraften på folk som låter lite osäkra - de brukar vara lättare att sälja till. Sedan finns det självklart människor som säger ja direkt!

Lycka till och hoppas du får jobbet.

Ciaociao

G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0