If u ask - I´ll answer you honestly

Moa:
Såg att du ska på flera studentevenemang under veckan. Själv ska jag på ett utspring och en mottagning på fredag hos min kusin. Det är första gången jag ska på student. Därför undrar jag om du, som själv tagit studenten och som verkar ha koll på det här hur man ska klä sig till mottagningen och lite tips på bra presenter. Ska man klä sig för fint eller för avslappnat? Jag vill ha din åsikt!
CiaoCiao

Svar:
Hej Moa! Kul att du skall på din första studentmottagning! Min student var absolut den lyckligaste dagen i mitt liv, men också en utav de svåraste när det kommer till kläder...
Till ett utspring rekommenderar jag att vara ganska casual men ändå lite uppklädd om ni förstår vad jag menar: typ en kjol en topp och ballerina, eller varför inte långklänning?

Mottagningar är det däremot finare som gäller, iaf om ni frågar mig. Idag på CBs och Ls mottagning kommer jag ha en vit midjekjol, lila linne med guldpaljetter/nitar och sedan högklackat med lite större väska till. Sedan till lilla SZ och Cs blir det blommigklänning och högklackat, Till JvP har jag inte bestämt om men antagligen blir det klänning.
Det är ju alltid kul att klä upp sig, och det är alltid bättre att vara uppklädd än ner klädd. Tänk på att det är studenternas frihets dag och det vill vi ju alla fira. Så klä upp er för studenterna! Men tänk på att även fast vädret är sjukt underbart varmt är det också läge att klä sig efter väder. Man vill ju inte stå och svettas i en för varm klänning eller ett par snygga chinos. Nej för mig gäller klänning/kjol och klackar.
Synd att kameran inte funkar för annars hade ni fått bilder.

Nu har jag superbråttom till CBs mottagning. Later

ciaociao


Just nu hinner jag inte lägga upp förslag men kommer med bildförslag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0