Fuck economy.

Jag verkligen hatar denna jävla lågkonjunktur. Jag hatar den av hela mitt hjärta. Av hela mitt fucking freaking heart. Kan den inte bara inse att den skadar folk. Folk blir arbetslösa. Bittra. Ledsna och helt enkelt bara depp.

Fick precis ett samtal från min chef på Dahls. Och pga av den bristande försäljningen - tydligen har de tappat i inkomster hela hösten - så är det sist in först ut som gäller. Så även fast de ville ha kvar mig så har de inte råd med extra utgifter. Så jag och den precis nyanställda tjejen från någon månad tillbaka kommer att få gå. Snäll som the boss är så sa hon att eftersom de så gärna ville ha kvar mig men inte kunde så kan hon om jag vill ringa in mig vid sjukdom av övrig personal.

Hopp då var man arbetslös igen. Men med ett intyg i handen denna gången. Egentligen är det faktiskt tur i oturen att jag var tvungen att gå eftersom jag skall läsa kurser till våren och inte vet ifall jag skulle hunnit med jobbet.

Nu skall jag ner till gymmet och ta ut mitt depp för även om det varit förjävligt ibland att gå till jobbet så har det varit jättekul när man väl kommit dit.

ciaociao























det blir nästan som en skam över sig nu är jag blivit arbetslös. Damn it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0