Perambultor - the thing that should or shouldnt be registered?

Vad är grejen med namnskyltar på barnvagnar? Och förresten tror jag Göteborg har drabbats av en babyboom. Från götaplatsen vid lunch tid ner till kungsportsplatsen/centro vet jag inte hur många barnvagnar jag såg, men vad jag vet var att det var sjukt många. Gulligt är ordet för bebisar och barn men vad jag inte förstår är hur föräldrar vill skylta med namnen?


Det har gjorts en undersökning som visar vilken person utav föräldrarna som helst köper namnskylt på barnvagnen, kan ni gissa vem?

pappan.

Det kanske finns en koppling mellan barnvagnsnamnskyltarna och skyltarna man kan designa själv till bilen. Registreringskyltar. Man kanske i tidig ålder börja intressera sitt barn för allt som har med motorer att göra. Inte vet jag. Eller så kankse pappan vill matcha sin registeringskylt med barnvagnsskylten. Kan också vara en idé.

Som sagt vet jag inte varför ALLA verkligen skall ha en namnskylt på vagnene - gärna med en svenskflagga brevid namnet bara för att försäkra alla att barnvagnen är från Sverige, (även fast alla människor runt omkring en förhoppningsvis redan vet det).

Nej är det någon som vet varför så snälla maila eller kommentera för frågan klyver mig.



Har precis kommit hem från skolan och kaffe med CB på centro. Nu är det plugg och sedan träning.

later

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0