First day at school

Helt plötsligt kände hon sig som en liten flicka som skulle börja ettan på lågstadiet. Eftersom det inte var ettanlågstadiet hon skulle börja var det nya pennfacket utbytt mot en almenacka, schemat låg redan utprintat ut samt kurslitteraturlistan. Nervositeten var oväntat nog nästan lika med noll. Istället fanns det ett lugn över henne. Ett lugn som bevittnade att detta var ett rätt val. Istället för mammas hand i sin som första skoldagen för nästan tretton år sedan fanns istället hennes snälla mormor som hade lovat att köra henne de femtio minutrarna de skulle ta att ta sig in till Lund.

Tio minuter innan introduktionen och första lektionen skulle börja stod hon med en mängd andra tjejer och två killar i korridoren. Mångar var blyga, men hon hade börjat prata med några riktigt trevliga tjejer. Ja, egentligen såg alla i klassen riktigt trevliga ut. Det enda hon var besviken på var att hon hade velat vara i en stor hörsal med flera hundra platser, men den lilla salen de alla nu satt i var ändå trevlig, och själva huvudbyggnaden var ljus och modern med ett stort bibliotek, en kafeteria samt en mängd olika rum som hon inte hade haft tid att utforska ännu. Lättnaden över att många lärare var unga var också stor. Elller snarare var det ingen lättnad utan mer ett kul konstaterande.
De två timmarna gick otroligt fort och längtan till nästa lektion blev stor, kanske var hon en riktigt skolnerd ändå..

Ja vad kan man konstatera, första skoldagen har varit riktigt bra, det var till och med en tjej från min parallellklass från gymnasiet som skulle gå samma program. Världen är allt bra lite, först går man gymnasiet i Göteborg och helt plötsligt går man i samma parallelklass på samma program i Lund.

Hann till och med att köpa all kurslitteratur idag, mkt att läsa tills på måndag, och helgen är redan späckad så vi får se hur det går, eftersom de flesta sidorna jag skall läsa är på engelska - svår engelska! Great!

Efter skolan idag åkte jag in till Malmö för att möta upp L V AN och SG som hade kommit ner, V för arbetsintervju och de tre andra tjejerna för att stanna en weekend i Malmö. Eftersom jag inte hann kolla på vår lägenhetsvisning som vi hade idag så var de tjejerna som jag skall flytta ihop med (L V och AN) och gjorde det. Har sett bilder och den är
U-N-D-E-R-B-A-R-!
 Jag älskar den redan efter att bara ha sett bilder!

Helgen kommer jag tillbringa i Göteborg eftersom min syster åker till Spanien ett år för att plugga tvåan på gymnasiet på svenska skolan i Madrid, Så imorgon blir det avskedsfest för henne, och lördag skall AM ha födelsedagsfirande! Det kommer bli en riktigt kalasarhelg!

Har massa att läsa och göra, packa och allt var det nu är men inlägget blev ju långt ändå

ciaociao


Kurslitteratur och den rosa almenackan som nu kan betecknas min själsfrände. Inget steg utan den!



Avskedspresent till Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0