Mission for tomorrow

Tillbaka efter jobbet och god Im so tired!

Hela huvudet känns som ett stort klippblock. Men det är vart en kul och lärorik dag trots detta sjukt dåliga väder som vi har i Göteborg.

En sak som jag kom och tänka på under dessa fem timmar som jag jobbade var att många kunder var, inte otrevliga men inte speciellt trevliga heller. För ett  halvår sedan när jag bara hoppade in en dag för extra hjälp på samma café så var kunderna sjukt mkt trevligare. Antar att det har med hösten som kommer att göra. Eller en framtida lågkonjunktur. Detta Sverige. Om alla kunde vara trevliga mot varandra skulle faktiskt världen vara sjukt mkt bättre att leva i. Ett leende kan vända en persons dag från helt nere till helt toppen.

Tänk bara på om man ser ett glatt barn på stan/bussen eller var som helst. Det är inte direkt svårt att det drar i ens smilgropar då. Eller om man ser en snäll tant eller farbror gåendes och får ett litet leende av dem. Man blir så glad. Så gott folk morgondagens mission är att ge minst en person ett leende. En främmnade person. Man mår såå mkt bättre själv också. För vad är inte bättre än att kunna göra människor glada?

Nu blir mitt mission att krypa ner under täcket och sakta vandra in i drömmarnas land. Imorgon kvart i 7 är det Yoga på SATS som gäller

Sov gott alla!

Ciaociao


bilden är från "How to lose a guy in 10days"

Just give them your beautiful smile


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0