Gothenburg - Atlantis

Ännu en kväll tillbringad i en svettig sal - den ingrodda lukten av blod, svett, metall och kämpande sitter verkligen i, det är en doft man aldrig glömmer. Okej låter sjukt oglamoröst. Självklart är det fäktsalen jag skriver om. Men den är verkligen som ett hem. Man kan alltid komma hit för det är alltid, verklige alltid folk där - man blir alltid glad av att komma dit. Få träna, bli bättre och slutligen har all träning gett resultat till tävlingar.

Tävlingar ja.. I karlskrona i helgen är det tävling. Halv fem bär det av i minibussar. Hela gänget. En helg - två tävlingsdagar. Det finns så många sjuka minnen från tälvingar och träningsläger. Jag gillar sådana här helgen när det är tävlingar eller träningsläger. Man kommer ut och får se så sjukt mkt utav både världen och Sverige som jag aldrig hade fått sett om det itne var tack vare fäktningen. Och framför allt så är det sjukt kul.

Dagen har spenderats på stan med IT där en god lunch avnöjts i ett halv regnigt, halv soligt Göteborg.
Jag förstår verkligen inte Göteborg. och speciellt itne vädret. Ena studen varmt soligt för att på ett ögonblick slå om till regn och rusk. Lilla london kallas det för - hm jag vet inte, vi kanske borde kalla det "Atlantis" eller något liknande.

Nu är det snart bedtime. Och jag skall jobba imorgon men börjar itne förrän på eftermiddagen så det blir sovmorgon! Hoppas jag. Det blir träning imorgon innan jobbet iaf.



To my pillow...


Ciaociao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0