From Gothenburg...

efter några hektiska dagar, med ingen update från min sida så är man äntligen hemma från  Amsterdam. Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga. Amsterdam var en väldigt mysig stad, men när marijuana chocklad kakor säljs i livsmedelsaffärer, vart du än vänder huvudet finns porrshopar eller nakna tjejer som åmar sig, det ligger en konstig doft över staden som gör att man känner sig hemmastad men ändå konstig, kanske en inbillning men trött blev man iaf. Cycklister korsar gator och vägar utan någon respekt och båthusen guppar på vattnet. Folket går visserligen inte runt i träskor och delar ut tulpaner till glada människor. Men lite åt det hållet. För tulpaner och träskor är precis lika vanligt med nakna tjejer i fönstren. För även om man vet att det är dessa ting som Amsterdam och Holland är känt för så var det en obehaglig känsla. Man trodde först att det var en inbillning, men när fönster efter fönster, tjej efter tjej visade sig. Då var inbillningen ett faktum. Till och med killarna verkade rädda, eller inte rädda men lite äcklade när vi spatserade längs gator och gränder.

Själva tävlingen i sig gick inte bra alls så vi hoppar därmed snabbt över till resans del två. Hemresan

En efterlängtad Starbucks latte blev snabbt två när vi märkte att planet hade blivit försenat en timma. Sedan blev en timma också ganska snabbt två ,tre och fyra timmar försenat. Så vad gör man på en sjukt stor flygplats när planets avgångstid hela tiden blir framskjutet med en kvart i taget.. som senare blir ungefär fyra timmar? Man väntar.. För att springa från ena änden av flygplatsen till den andra för att sedan springa tillbaka för att hinna med flyget var det inte tal om. Det skulle tagit oss 40 minuter att bara gå fram och tillbaka från shops till gate. Nej, man väntar helt enkelt. Sjukt segt...

Till en början var det skönt att planet blev försenat för då såg jag ljuset av att behöva sitt några timmar på Sthlm central och vänta på mitt tåg till Gbg. Men när timmar rullar på ändras heller inte avgångstiden för tåget från sthlm till gbg. Så att fyra timmars väntan som jag egentligen skulle ha haft började sina iväg och helt plötsligt hade jag ganska tajt om tid. Men arlanda express och att få bagaget snabbt, räddade mig. Jag fick tillbringa min resa hem till göteborg med att prata med en lite söt gubbe. Antagligen professor. Och min Ipod räddade mig självklart med. Och inte att glömma min tredje stora latte för dagen. Mitt kaffe intag denna dagen låg nog närmare två liter. Men är man stressad så är man..

Nu skall jag äta frukosten från Dahls bakeshop. SKall dit och jobba senare i eftermiddag.

Hoppas ni har det bra

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0