Polish or polish? Whats the diffrent?

Polen polen polen - detta polen. Tågresan har påimint mig om Hogwarts expressen i Harry Potter, likaså tanten med kaffe vagnen. Visst kaffet var inte på bellezzaböna, inte heller var det hederligt svenskt nescafé men kaffe som kaffe, det var gratis och gratis vet vi ju alla att det smakar gott.

Flyget hit var också intressant, en märklig lukt spred sig över planet. Har känt igen den några tidiga morgonar i mitt liv. Men då som en bismak efter gårdagskvällens händelser. Lukten stavas V-O-D-K-A.

Polen är förövrigt ett ganska intressant land som ligger ca trettio år bakåt i tiden. Iallafall känns det som det. Nu sitter jag i idrottshallen efter en usel framgång. Även om spetsen är på plats är inte huvudet det. Vill inte förklara närmare. Det gick iaf för er som inte förstod det åt helvete... Alltid denna jävla otur. Vad fan hände med kämparglöden och vinnarskallen?

Tillbaka till hallen och Polen trettio år bakåt i tiden - hallen är klädd i grönt rött och gult. En intressant trio som för tankarna tillbaka till sjuttiotalet. Toaletterna och omklädningsrummen har jag nästan inte sett värre av. Även om man då har befunnit sig i länder med sämre standard än Polens.

Nej men även om Polen är lite tattigt om jag för uttrycka mig så, så finns det en annorlunda vilja här. Ett pokerface som inte avslöjas lika lätt som det svenskas. En vinnarinstinkt som skulle kunna lukta blod, eh förlåt jag menar guld, på flera mils avstånd.

Imorgon skall jag hem till mitt kära Sverige. Där finns det som jag behöver även om man i tanken längtar till varmare breddgrader. Nej på måndag är det nya tag för nu måste fanimig resultaten börja komma. Det frustrerar ngt så sjukt mkt att inte kunna prestera även om man känner att man fan kan vinna varenda jävla match. Nej fäktglöden och glödjen försvinner totalt. Ngn smart person kom på namnet formsvaka.

Nej kära läsare nu skall det snart klivas på ett polskt tåg med gratis kaffe. Tillbaka till Warzawa.

Andiamo

ciaociao

Kommentarer
Postat av: CK/JVP

Synd att det gick dåligt för dig ! Kolla in våran nya blogg !

2008-11-30 @ 21:05:44
URL: http://wildbitch.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0