but why?

Efter en jätte lat men mysig dag med CB framför the hills, och lunch som bestod utav pizza, var både han och jag tvugna att göra ngt vettigare - han skulle till banken, jag till träningen. Men en illamående attack var absolut inte det jag hade väntat mig när jag vid fem satte mina rosa gympaskor i hissen upp till träningen. Klart man skall vara lite chick när man skall träna!. Vad berodde illamående attacken på då? Jo att jag självklart har ätit pizza - pizzadeg innehåller smör och pizzan har ost på sig - i både ost och smör finns det mjölk, vilket jag inte tål. How great of me..

Så nu sitter jag här med illamående framför datorn och skall boka mina tågbiljetter till Nyköping/skavsta. Och för att åka till en liten stad, eller skall man säga by (!?) som Nyköping vill kära SJ kräva runt 900 kr för en enkelresa. Är de helt sjuka i huvudet? Vad hände med SJ och "åk grönare så att vi inte förstör miljön, det blir billigare för oss alla". Nej jag fattar ingenting. Skyller allt på lågkonjunkturen. Tur att man inte skall betala resan själv.

Nej nu skall jag i all stress också försöka få iväg inlägget. Jätte dålig update idag - men jag har vart busy, The hills...


Det jag har lärt mig av dagen - förutom att SJs priser är sjuka och att jag inte borde äta saker jag inte tål - är att när man tror att en människa skall reagera på ett sätt, alternativ negativt, kan den istället reagera omtänksamt och gulligt. Det hände mig idag. Mer om den historien en annan gång.

Later!

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0