Vis(s)a Brister

att de kanske också vart delaktiga till att det blev fel. Att inse sina brister gör att man som människa lättare kan förstå sig själv men framför allt hur andra tänker. Man lär sig kompromissa och se olika lösningar till problem.

Att inse sina brister är inte ett tecken på svaghet, snarare självdisciplin och styrka. Nu kanske du som läser detta tänker att "ja, men jag har ju inga brister så jag behöver inte fortsätta läsa", det är till just dig jag skriver detta till. Detta inlägget är tillägnat dig!

Om du tänker så. så då kan jag till 100% säga att även du har brister. Och ja, jag har också brister

1. Kan vara otroligt avundsjuk
2. Tar  mig ofta vatten över huvudet
3 Har svårt att säga ifrån
4. Ibland är jag konflikträdd
5. Ibland väljer jag att inte berätta saker som hänt för mina vänner dels för att jag inte vill att det skall låta som jag skryter men också för att jag inte vill att de skall få uppfattningen om att jag bara tänker på mig själv. Jag är en person som hellre ser att mina nära och kära mår bra, och struntar faktiskt hur i jag själv mår. '

Så vad är dina brister?


ciaociao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0