Svensk sjukvård

Jag blir så j*vla arg på att ett I land som Sverige inte kan ha en sjukvård som fungerar. I onsdags när jag satt på Capio Acess Akuten i Göteborg med mamma fick vi vänta 4 timmar på att komma in till doktorn och sedan ytterligare 45 minuter tills farbror doktorn kom.

Läkare och systrar gick och gjorde absolut ingeting kändes det som, inga akut fall kom in. Och ändå får man sitta och vänta i timmar innan man kan träffa doktorn för att han skall kunna säga att jag skall ta ett visst antal tabletter, och detta visste jag redan !

Frågade mamma lite yrvaket, eftersom jag sov under dessa timmar (tackar för att det finns något som heter musik)
Gaby: varför låter de oss inte komma in det är ju inga akutfall ?
mamma: Därför att man tjänar inga pengar på de som väntar. Man tjänar pengar på de som kommer till doktorn.

och det är sant. De som kommer in till doktorn tjänar man på, de som väntar tjänar man inget på. Men varför skyndar man sig då inte att hjälpa så många som möjligt för att på så sätt få svenska folket friskt?

Fråga närmsta doktor om det. För om jag hade varit doktor, klart jag hade velat tjäna pengar, men framför allt hade jag varit doktor för att hjälpa människor att bli friska.

Har något ett bra svar på varför sjukhus köerna tar sådan himla tid!?

Ciaociao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

nä inte en aning, mkt kafferaster kanske?

2008-03-21 @ 18:52:52
URL: http://emmaim.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0