Bättre glad och arbetslös?

Okej de senaste dagarna har det inte kunnat bloggats så mkt pga att man då hade ett jobb. Mycket har hänt och jag har hunnit umgås mkt med V, sushi, kaffe hos J på Tintin (hon jobbar där) och sedan vin på avenyn, även middag med CChez hann man med igår efter jobbet.

Men vadå hade ett jobb kanske ni undrar? Jo jag har för första gången i min egen världshistoria sagt upp mig. Jag vet att jag nämnde att i måndags att jobbet var kul men efter ett tag kände jag att detta inte alls var något för mig. Jag kunde inte stå bakom ett koncept där det gäller att sälja saker via telefon till kunder som inte ens har en chans att se på produkten eller hela avtalet. Jag kan helt enkelt inte ljuga för människor. Då känner jag att det är bättre att vara en tjej som är glad och arbetslös än att vara en tjej som varje dag har en klump i magen för att prestera på jobbet vilket är lika med att sälja så mkt som möjligt utan några hinder. Det tog mig alltså bara tre dagar att komma på detta. Det var inte människorna på jobbet, kollergorna och choacherna som gjorde att jag slutade, tvärtom det var de som gjorde att jag ett tag tänkte att jag ville ha kvar jobbet. De har vart och är sjukt trevliga människor och verkligen stöttande..

Men någonstans så tycker jag att man borde gå på magkänsla. Och även hur trevliga kollegor och choacher man en har så fanns det ett samvete inom mig som sa till.. Som jag nämnde tidigare så kan jag inte ljuga för människor och telefonförsäljning är i och för sig inte lögn men man säger inte hela sanningen eftersom man då inte kan sälja till kunden, för kunderna tacka då oftast NEJ.

Jag kan i ärlighetens namn känna att efter att ha sagt upp mig mår jag bättre, en klump från magen har lyfts från mig. Och visst är det bättre att man mår bra och är glad och kanske arbetslös än att man mår dåligt för det jobb man skall utföra. För även om ett jobb är viktigt och att det är enormt viktigt att man jobbar , så tycker jag att det är enormt viktigt att man mår bra av det man gör och att man kan stå bakom konceptet som företaget har till 110 %.

När jag för någon timma sedan gick hem från bussen efter att ha sagt upp mig gick jag förbi kyrkan som ligger på vägen hem till mig, och slängde ett öga på den lilla skylten som står utanför och berättar vad som händer under sommaren, ni vet ett sommarschema eller liknande. Det första jag läser då är att det är härligt att leva just nu, Och jag kan verkligen instämma. Det är härligt att leva nu. För när man mår bra så är livet perfekt enligt mig.

Nu idag så skall jag träffa T kvart över ett och sedan är det utgång med JvP, V och J.

Catch up later!

Ciaociao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0