Hejande på plan eller skrikande halsar på stan?!

Okej nu efter att ha stressat runt halva Göteborg för att först hämta packning hos mamma och sedan ner till centralen för en latte, och framför allt hämta ut min tågbiljett. 16.20 rullar tåget och det skall verkligen bli jätte skönt att komma ner till mormor och morfar igen.. Imorgon bär det av till L i malmö och sedan är det Gaby på nya äventyr !

Nu kommer alltså mitt lilla arga inlägg.

Jag gillar fotboll. Jag tycker det är bra att ungdomar idrottar. Jag tycker det är kul med idrottsarangemang. Jag tycker det är bra att man har en bra stämmning inom laget. Och jag gillar sommar. Om man slår ihop dessa argument så får man plötsligt ett årligt idrottsevenemang i Göteborg. GOTHIA CUP.

Som sagt så tycker jag det är bra med idrotts aranegman och att ungdomar får träffas från olika delar av världen och allt som jag nämnde innan. Men när alla efter sina matcher skall på stan för att "se" Göteborg blir det bara för mkt. Jag orkar verkligen inte med att lagen skall överösta varandra med att skrika sina klubbnamn när de ses på gatan. Jag vägrar lyssna på när ett lag står och skriker "sweden" på ena sidan gatan, och de andra laget står och skriker "Italia" på andra sidan bara för att se vem som kan skrika högst. Hallå! är ni har för att spela fotboll och ha kul, eller är ni här för att skrika halsen av er så att ni inte kan prata eller kommunicera på planen när ni spelar?

Nej, det är bra att man idrottar, men jag tycker man får ha lite respekt för lokalbefolkningen när halva stan intas med glada små barn. Även om man är jätte tävlingsinriktad och har bra teambildning så kan man använda energin till att spela fotboll med eller varför inte använda era små skrikande halsar på plan för att uppmana varandra istälelt för att ta ut det på kvällen när ni går förbi en resturang där folk äter middag?

Jag är också idrottare så jag vet vad jag pratar om. Det är inte så att jag är helt ute och cycklar.

Som sagt jag tycker att det är verkligen Jätte bra att Gothia cup finns och jag önskar alla lagen riktigt lycka till men snälla. kan ni inte bara dämpa er lite?!

Okej jag låter som en sur tant haha men jag tror att det är många som håller med mig! Right?

ciaociao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0