Slå klackarna på avenyn

Ibland kan jag tycka att svenskar klär sig tråkigt. Inte fult men tråkigt. Vi går runt i våra vinterjackor som alla ser likadana ut, eller till sommaren går vi runt i shorts och sneakers. Alla tjejer klär sig nästan identiskt. Killarna är väl lite bättre på att variera sig faktiskt, men det är fortfarande samma stil. Bara för att det är tråkigt är det absolut inte fult, men bara lite enformigt och tråkigt.

Om du åker till Frankrike eller italien ser du kvinnor med högklackat på stan exempelvis. Kvinnorna där nere är lite mer uppkläda än vad vi svenskor är. Jag älskar att gå i högklackat och jag älskar att köpa högklackat, eller skor över huvudtaget. Men om jag går i högklackat här hemma, så reagerar verkligen folk, många tycker att man överdriver och klär upp sig för mycket (tro mig jag har testat). Samma sak gäller kläningar och kjolar. Okej vårt klimat är kanske inte det ulitmata för just de plaggen nu men på våren och sommaren. Man känner sig absolut mkt snyggare i ett par klackar än i ett par sneakers eller ballerina skor. Man känner sig mycket fräschare i klänning eller kjol istället för sina favvostuprörs jeans (även fast jeansen är sjukt snygga).

Åk till New York, LA, Miami, Paris, Rom eller ja till vilket land som helst som har en fungerande och välkänd modeindustri. Visst klär man upp sig som tjej där, men vem tycker inte fransyskorna och italienskorna är vackra eller att amerikanskorna har coola kläder.

Jag säger fortfarande inte att vi i Sverige klär oss fult, många har god smak för vad som är rätt och snyggt, men vi vågar inte sticka ut. Vi är för fega om vad andra skall tycka om oss.  Jag har bara ett ord att säga: VÅGA!

Våga stick ut, våga klä er i sådant som kanske ingen annan vågar ha. Varje gång man ser en tjej på stan inser man vilket självfortroende den tjejen har som vågar gå i högklackat. Sedan finns det ju alltid undantag. Fjortisar med vita spetsiga fula skor som de inte har klackat om på evigheter. Det är däremot tragiskt.

Men för er som har känsla för mode och vad som är snyggt. Våga gå i klackat, kjol eller kläning. Våga klä upp er och våga sticka ut.

Jag kommer i allafall spatsera runt på avenyn i klackat (kläning för den delen med) när det blir vår. 

För er som vill ha insperation säger jag bara, titta på djavulen bär prada eller Sex and the city. Sjukt snygga kläder. Så uppdressat tycker jag svenska kvinnor skall våga klä sig. Kanske inte varje dag men förgyll veckan med att göra det en dag. Man blir så mkt gladare och får mkt bättre självförtoende när man känner sig snygg. 

image90              image91

image93


ciaociao!
 

Kommentarer
Postat av: AndreasAnton

Bra inlägg Gaby (Y)

Hörde att du också var sjuk..
Du får bli frisk så ses vi på träningen :D

Pussar

Anton

2008-02-21 @ 00:01:05
URL: http://andreasanton.blogg.se
Postat av: loollllooo

Jaaa gu va bra! Jag vill också gå med klackarna på avenyn! Hihi. Högklackat på fredag iallafall ;).

pussss min goding jag är så jävla flummig nu öfr jag tänker på fredag åh va ja längtar LÅLÅLÅ

2008-02-21 @ 13:43:20
URL: http://mesummer.blogg.se
Postat av: Klara

Jag har det jattebra! Trevlig familj, bra skola och staden jag bor i ar jattemysig. Men jag har forstas hemlangtan, ett ar ar en lang tid att vara ifran familj och vanner. Men Josefina var och halsade pa i december och om en manad kommer pappa. Annars ar allt bra. Jag saknar dig med gumman! Kanns sorgligt att inte ta studenten med 89orna men men, jag hoppas att ni far en jatteball student och bal och allting. Jag ar hemma den 1a juli, da maste vi ses! Puss!

2008-02-21 @ 18:48:22
URL: http://klaragardfeldt.webblogg.se
Postat av: carrro

jag håller såååå med!!! ut med er i höga skor alla tråkmånsar =)

2008-02-21 @ 22:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0