Respect and understanding...

Dubbelmoral. Det kan verkligen vara något utav det sämsta man kan ha-tycka-eller tänka. Och det kan göra mig pissed of.

Iallafall när det kommer till politiska budskap. Till story 1 hör det att jag och en vän gick på stan för att dels handla julklappar till oss själva men även till våra nära och kära. När vi går förbi grand parfymeri ser vi ett skynke där det ungefär står "köp inte päls - du dödar djur - mödare", eller ja ni fattar, något i den stilen iaf.
Visst berör budskapet mig och speciellt bilderna på en kanin som inte såg så jätte mysig ut. Men det som gör mig så jävla förbannad i denna situation är att demostranterna står själva och har skinnskor, skinnväskor och även plagg med mocka på. Tror ni inte att man behövt döda djur för att få fram skinnet skinnet på era skor? Tro mig jag såg att det var äkta skinn - för sådant ser man.,

Självklart skall demostranterna få demostrera- det är bra,  visserligen är det bra om man ber om tillstånd hos polisen först innan man börjar skrika ut sina budskap - detta hade dessa inte gjort vilket resultarade att polisen kom och de fick tysta ner sig eftersom stämningen innan varit ganska hotfull.

Nu till story 2.  Träffade på en vännina till mamma i helgen - som vi kallar G och hon berättade att hon också sätt demostranterna. Hon hade den dagen valt att ta på sig en FEJK leopardpäls som hon lånat av min mamma. Eftersom hon jobbar med ett yrke som kräver förhandling och connection ute i affärer var hon denna dag ute på stan för att göra lite ärenden. När hon går mot grand parfymeri/kungsgatan hör hon hur någon ropar. Det är en snäll person som hon inte känner som springer ikapp henne och säger till henne att hon inte skall gå på denna gatan utan att hon bör ta en annan väg till dit hon skall eftersom det står djurpälsdemostranter lite längre ner på gatan och är ganska hotfulla samt har kastat saker på folk. G tackar så mkt för rådet men säger att pälsen är fejk. Mannen säger att det ser inte demostranterna utan skulle antagligen ge sig på´henne också. Det hela slutar med att G tar en annan väg och FEJK pälsen blev inte förstörd. God bless that man.

Vad jag nu blir så jävla arg på är hur människor som demostrerar om till exempel sådana här saker inte kan göra det fredligt? Vill ni att stans medborgare skall känna sig hotade? Vill ni att vi skall gå osäkra på gatorna och vara rädda för er istället för att ta åt oss informationen och lyssna på vad ni har att säga? Jag kan garantera er att om ni istället väljer att demostrera "fredligt" och inte hoppa på folk (oavsett om de använder äkta eller fejk päls) så kommer aggressionen mot er att minska och ni kommer att få mer gehör från folket på stan. Folk kommer inte känna sig arga och i sin frustration ta på sig sin pälkrage bara för att jävlas med er. Nej de kanske istället stannar upp och lyssnar på er.

För min del gillar jag päls. Men om jag köper päls kräver jag att få veta om djuret jag har på mig har behandlats rätt. Människan har under alla tider klätt sig i päls och ätit kött - titta på grottmänniskorna
 Fejkpäls är ett utmärkt alternativ om man föredrar det istället för äkta päls och just som er demostranter - tänker på djuren, eller kanske inte har råd att köpa en äkta..

Jag respekterar era åsikter men står inte bakom dem. Jag respekterar er som personer för att ni vågar uttrycka er och vågar säga ifrån - det är bra. Men jag respekterar fan inte att ni gör så att människor i stan känner sig hotade pga era metoder.

ciaociao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0