Nystart!

Månadens nystart för många när lönen idag kommer in på kontot. Nystart på en ny vecka med många spännande saker som händer, men den största nystarten är min blogg. Jag har under några veckors tid valt att inte blogga just för att jag inte haft någon ork, tid eller motivation. Många har börjat skolan och en ny termin sätter fart. Och så gör även denna blogg. Från och med nu skall jag försöka få in minst ett inlägg om dagen, så updates kommer det att vara gott om. Vad vill ni veta? Vad vill ni höra? Åsikter om allt mellan tomtar och troll kommer finnas, men det hade inte vart fel med lite åsikter från er.

Det som är det konstiga under denna tid jag inte har bloggat, och även det lilla jag har hunnit blogga under sommaren mellan alla resor, är att det bara har blivit allt fler läsare! Så tack så mkt alla ni och nu skall ni faktiskt få ngt att läsa om..

Nystart - Hm. Det är även nu en ny fas för alla som tog studenten i år som träder in. Vad skall vi göra nu? Medan många har valt att plugga eller jobba är det många som faktiskt inte har någon aning. För andra har man vetat vad man skall göra hela sommmaren och allt har kännt som ett säkert ess i rockärmen - men helt plötlsigt så blir inget som man har väntat sig. Jag till hör numera den kategorin. Jag har ingen aning vad jag skall göra mer än att träna och fäkta. Jag kommer bl såååå rastlös! Jag vill lära mig saker, uppleva och utforska, utvecklas och bara få en massa erfarenheter, goda som onda. Dagen har tillbringats med V med att dela ut CV i hela Göteborg, lunch på super sushi och kaffe på espresso house. Nu senare börjar terminens första barnträning med fäktningen. Jag är så rastlös på dagarna. Klart man kan träna men inte hela dagen. De planerade två passen räcker gott.

Så nu gällrt det bara att försöka hitta på saker och vara kreativ så att det inte blir något tråkigt hemmasittande.

För Göteborg är just nu i en förändrande fas. Staden som en gång låg så fridfullt och vacker vid vattnet har nu blivit grå. Människor flyr det trista göteborg till städer där gräset är grönare.  Andra väljer att komma hem tillbaka till oss igen, tack gud för det!, Men med förändringarna i sikte kommer staden att förvandlas i det höstmörker som snart tågar in framför oss. Nej vänner, egentligen är inte livet så dystert just nu, men alla vet vad höstdeprission nu, och när inget händer, alla vet vem alla är - då gäller det att skapa förändringar. Visst är det kul att höra vem som har gjort det med vem, eller vem som har gjort den radikalatste utseendeförändingen eller vem som har hittat just det där drömplagget alla vill ha. Men samtidigt så känns det som det finns så mkt mer att se. Gräset är grönare på andra sidan - det vet vi alla!

Jag älskar Göteborg, absolut! Jag älskar mina vänner, Jag älskar livet. Men ibland måste gamla trådar bytas mot nya sidenband! Och det är det jag tänker göra  nu. För förändringar kommer att ske. And I just looking forward to do it!


Långt nystart inlägg. men ni har ju inte fått läsa ngt på flera veckor!

Catch up later

Ciaociao!
+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0