von Troilarnas släktmöte

Har kommit hem från Finland för några timmar sedan och nu hade jag tänkt summera en rolig helg i vårt östra grannland. Vi flög till Finland på fredag kvällen och kom till lägenheten vid halv tio tiden. Eftersom alla i familjen var ganska trötta så blev det sängen med ett bums!
Lördagen var det brunch hos släktingarna Erik och Helena von Troil, och på plats fanns även deras barn Sandra och Sten med Stens super trevliga flickvän. Mormor och morfar och kusinerna med morbror och hans fru var även med. Så samtidigt som man skulle försöka äta så skulle man också leka. Men allting gick faktiskt bra och det var så kul att träffa släktingarna igen.

Vid femtiden sedan på kvällen var det dags att bege sig till Riddarhuset där klädseln för killarna var frack och damerna långklänning. Så balklänningen blev invigd och jag verkligen älskar den! Måste bara vara lite brunare till balen haha.

Efter det traditionsenliga släktförenings mötet, där nya stadgar kom till och minnesord från bortgånga lästes upp samt upprop på medlemmarna i släktförening så var det dags för välkomsdrinken. Efter denna så var det dags att sätta sig till bords för att avnjuta en mycket god måltid.

Vid nio tiden så var det dans och nu snackar vi inte normal musik att dansa till, utan vals. Great! Jag brukar gärna vilja ta kommandot och föra när det gäller att dansa men efter några snälla tillsägelse av min morfar, när vi dansade, så kom rytmen och känslan in. Sedan satt dansen parfait!

jag visste faktiskt inte att mina avlägsna släktingar var sådan stiliga gentlemen som de faktiskt var. Och det sjukaste av allt var att de kom från Gbg. Hmm nice! Haha nej men man fick ta sig en liten sväng om på dansgolvet med dem också.

Vid ett tiden så skulle ungdomsbordet och de snyggingar som var där vidare till en studentfest. Och jag hade gärna följt med men eftersom min mobil strulade för att den inte fungerade i finland kändes det säkrast att åka hem med familjen. Man skall ju lämna när det är som roligast.

Söndagen har idag bjudit på packning, flygturer samt besök på hjältegravarna på Helsingfors begravningsplatser. Många i min släkt deltog under Finlands självständighetskrig och många av dem är dels krigsveteraner som gått bort nu på senare år, medan andra stupade under kriget. Familjen samlades och vi åkte och satte blommor på gravarna.

Så, detta har kortfattat berättat om helgen och imorgon har jag och AM fäktlektion i skolan på gymnastiken så jag har varit och hämtat utrustning till denna.

Maybe I´ll catch up later

ciaociao!image175

Kommentarer
Postat av: Susanna

Låter underbart hjärtat! Jag trodde att valsen skulle sitta som smort efter mitt lilla återintagande av valsen vid Muf stämmor :) Skönt att du trivdes i balklänningen, det är viktigt! Saknar dig!

2008-04-22 @ 13:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0