Lycklig!

Idag är allting underbart. Dagen har varit helt perfekt. Jag känner en frihetskänsla som jag inte trodde fanns, en känsla av att ett kapitel är avklarat och att nästa står på tur. Ett kaptiel som kommer avslutas med glädje och sorg. Men en känsla av att nu börjar livet. Studenten.

Hämtade ut studentmössan idag. Så underbart, Förutom att jag ser ut som en lokförare i den men vad gör det när man den 4 juni kommer att känna att denna dagen är enbart för en själv, för alla klasskamrater. Tillsammans har vi kämpat oss igenom tre år tillsammans, av glädje, stress och ångest. Av längtan och med vemod har vi sett fram mot dagen som komma skall. Som klass har vi fötts och tillsammans har vi enats till den familj som vi är idag. Allting känns så underbart men så konstigt!

Jag J, TB och JK satt och komponerade ihop låtar till flaket med. Klassen det finns inga undanflykter, Schlager blir det!

Förutom att vi har fått studentmössan idag, (och min visselpippa :D) så har en annan sak också värmt om hjärtat. Såklart att det håller på att bli sommar men att äldre människor har kommit fram och gratuelar en till studenten som kommer. Nu känns det verkligen på riktigt. Det har bara blivit ett varmt ludd i hjärtat och lite rörd har man blivit när gratulationer från fritt främmande människor har sagt till  en. Nu är det nära!

Idag bokas resan till Malaga också! Den 11 juni drar sju glada och förväntasfulla tjejer iväg till Spanien. Exakt  en vecka efter studenten bär det av!

För att fira dagen har jag köpt jordgubbar som jag skall smaska i mig. Sedan blir det att hjälpa JE att hitta en klänning till MUF utbildning i helgen! kaffe på centro såklart.

Hoppas alla får en underbar dag i solen.

Ciaociao!

image65 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0